tirsdag 1. desember 2009

Har du hørt historien om de tre små fisk..

.. som endte sine dager i en lyspærefabrikk?





Ikke den fineste lampa jeg har sett, men trøster meg med at den som hang der før var fææl..

Har vært hjemme i dag med tett papp, tett nese og sår hals... *hurra* Så dagen har gått med på å rydde, vaske og henge opp hyller osv. Rommet til guttungen skal pusses helt opp, med nye gulv, tapet osv.. Så i mellomtiden må han ha et annet sted å sove og ha lekene sine på.. Har ikke lagt hele mitt hjerte og min sjel inn i denne innflyttingen, da dette rommet skal pusses opp også på sikt...





Poden, som jeg tydeligvis har dårlig påvirkning på siden han sa i går at han ikke fikk sove på sitt fæle grønne rom *kremt*,  virker svært fornøyd. Det viktigste var tross alt på plass: bøkene, biler og sengen hans.

Han likte også nye detaljer som ny lampe over sengen. Han fyller tross alt 4 år om to uker, og da er ikke Ole Brumm helt riktig.. Digger denne IKEA-lampen! Poden sa "Spiderman!" når han såg den...*hehe*



Andre detaljer jeg er fornøyd med er stjernehimmelen faktisk.. Det var ytterst motvillig jeg gikk til innkjøp av selvlysende stjerner til taket, og en måne til døren, som min kjære sønn spesifikt har ønsket seg ved flere anledninger.. Men jeg satte mannen til å henge de opp mens jeg selv satte bøkene på plass i hyllen. Min bedre halvdel gjør sjelden ting halveis, og hentet derfor et stjernekart (!).. Regner kanskje med at de fleste kjenner igjen karlsvogna, men også storebjørn og også Skytten!



Ellers så har jeg fått på plass en tallerkenhylle til noen av favorittbøkene.. Malet den selv faktisk!



Har mange høye mål for det neste rommet jeg skal innrede for poden, men dette ble ganske koselig og får duge så lenge. Må nok sy en gardin til han, for rullgardinen jeg skulle ha opp var for kort.....

7 kommentarer:

  1. Synes nå fiskelampen var litt morsom jeg:) Å edderkopp lampen har til å med jeg lyst på, så den på ikea her om dagen..

    Åååå stjernehimmel!! Det hadde jeg også for noen år siden.. Var nok litt eldre enn 4, men elsket å ligge å se på dem om natten:)

    SvarSlett
  2. :) Måtte flire litt av kommentaren til han poden din. Litengrand påvirka av mamma`n sin? ;) Junior her vil ha sånn stjerne på rommet som storesøster har, men det må vere ei Spidermanjulestjerne! No har ikkje eg funne det enno på Moa... Synes rommet var fint eg! God bedring i alle fall, eg må fyke, skal bli med mamsen min og fjerne gips på handa hennar i dag!

    God andre desemberklem frå Elin :)

    SvarSlett
  3. Ser ut som at han har fått et veldig greit, midlertidig rom:) Jeg har faktisk stjernehimmel på rommet mitt hos mamma og pappa. Hang vel den opp da jeg var 15-16 år, synes det er koselig jeg:)

    Er du bedre i form i dag?

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Ja ser ut som om han har fått et koselig rom imens oppussingen foregår. Koselig med stjernehimmel også:)

    Ønsker deg en fin onsdag
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  5. haha! De fiskene var kjempesøte. Jeg har laget teksten med bestefars gamle Dymo, så det er ekte lapper ja ;)

    SvarSlett
  6. Hihi, du skriver så morsomt :) De er ikke alltid så storforlangende disse små, og greit er det ;-D

    Skapet er kjøpt på ikea, det heter Smådal, og koster rundt en tusen lapp komplett! Er veldig solid og overraskende god kvalitet :)

    Kose deg med herr symaskin :-)

    Klem

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)