onsdag 6. januar 2010

Hyyl!

Jeg har et stooort problem... Mannen og jeg skal utover våren få malt stua vår, og når den er ferdig malt er det ikke alt som er velkommen tilbake..

Mannens fææle recliner og en sittegruppe bestående av 4 stoler og et rundt bord som var kjøpt inn til mannens barnedåp skal vike plass for to gode sittestoler og et konsollbord.

Den klumpete TV'en med tilhørende bord skal erstattes med en slank, moderne sak på veggen..

Mormors seksjon skal erstattes med en skjenk eller noe annet mer praktisk, og mer oss...



Men vi har ett problem.. Et ganske stooort problem...

Jeg aner ikke HVA slags skjenk eller mediemøbel jeg vil ha!?
Fargen på veggen blir sjøsand (en lys brun) og vi kommer til å beholde salongbordet og vår 3+2 i sort skinn, alt med kirsebærfarvet treverk... (hvorfor i all verden var dette så populært for en 8 år siden mon tro? ) I tillegg har mannen kjøpt nytt annlegg med store høytalere og en SUB i kirsebær utføring.. *dåne*



Men jeg vil ikke ha kirsebær skjenk/TVbord... *snufs*



Mannen foreslo eik, for det er spisestuen og møblene der, men ser for meg at å blande røde og gule treverk vil mislykkes.. Og er redd at hvitt blir for stor kontrast?



Så nå trenger jeg råd folkens! Kom med forslag til fargekombinasjoner og gjerne med linker til flotte skjenker du har sett... Akkurat nå står jeg så fast at jeg ikke heeelt klarer å se hvilken stil møbelet bør ha en gang... Det skal passe på stuen til romantiske meg og moderne han....

Bilderas fra ellos.no...



 

4 kommentarer:

  1. No har eg sakna å lese bloggen din, skjønne!
    Skjønar problemet, er ikkje lett å foreine to manne og damestilen;) Skal tenke litt på problemstillinga di:)
    Stor klem frå Anne i anneskaar.com og godt nyttår til deg!

    SvarSlett
  2. :) Det var no fole mange frustrasjonar på ein gong? Eg har nokre råd. 1.Selg det du ikkje likar! 2.Det meste av ekte treverk kan målast ;) Lykke til!

    Klem E :)

    SvarSlett
  3. kanskje du kan bygge en veggseksjon som går i et med veggen i sjøsand fargen.
    Har kan du bygge inn høytalerene,tv-en kan enten stå i midten eller henge på vegg.Og så får du mye plass til mye annet! bare et lite tips :)

    SvarSlett
  4. Hva med å velge et tv-møbel i svart da? Sofaen er svart skriver du, og det er sikkert TVn også. Gjerne legg inn bilder av det du skal beholde av møbler, for da er det lettere å se hva som passer :-).

    SvarSlett

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)