fredag 22. januar 2010

Nyttårsbordet..

Når jeg tømte kameraet for å legge ut muffinsbilder oppdaget jeg at jeg har glemt å dele nyttårsbordet med dere...! Siden det var særs lite julete deler jeg det nå.. Kanskje noen av dere skal ha gjester i helgen?

Tanken bak pådekkingen var... kan jeg kalle det... Enkel Glamour ?


Avslørt på ny, utrøket duk ser jeg... 


Kjøpte to enkle, store, flotte, (langstilkede) roser og satte de i små vaser..


Levende lys må til.. Det gikk i naturfarger.. Lin, beige, krem hvit, lys brun og litt gull...


Er litt forelsket i de søtingene her.. Gir veldig stemningsfult lys..


En engel vokter over maten, sammen med to sandkakeformer med autentisk patina...


Spisestuen er Liva fra Jysk.. Første møbelet mannen og jeg kjøpte sammen, og passet vår lommebok på den tiden godt.. Men jeg er faktisk veldig fornøyd med kvalitet og utseende på både bord og stoler.


Kan ikke klage på utsikten akkurat... Gotta Love It... 
(fokuser på den - ikke mine mintgrønne vegger...eller at duken viste seg å være litt for kort til spisestubordet når begge klaffene er på...)

Servise: Porsgrund - Tid
Vannglass: Rosendahl - Grand Cru
Vinglass: Kosta Boda - Chateau XL
Bestikk: Hardanger - Carina

 

5 kommentarer:

  1. Så koselig du har dekka. Elskar duken! Nydelig var den :D

    Riktig god helg til deg.
    :o)

    SvarSlett
  2. Hei Idun! Long time... Eg var på Vatne på måndag ;) Tenkte på deg då. Skulle egentlig til Vestnes etterpå, men så hadde desse varmepumpekarane kome til heimen, og då var det berre å køyre i ræserfart heim att. Og det var bra, for dei held på å setje utedelen til pumpa inntil inngangsdøra... Flott bord du hadde nyttår! Dette med dukar som er for lange, eller korte, har eg gitt opp. Vi har eit bord på 1.80, og ingen dukar er lange eller korte nok. Nydeleg utsikt!

    Ha ei flott helg!
    Klem Elin :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilde fra nyttårsaften! Du får få mine når vi skal feire bursdagen din ;)

    SvarSlett
  4. Så råflott pyntet bord, selv med ustrøket duk. ;D

    SvarSlett
  5. Tuuusen takk for alle kommentarer inne hos meg :0) Jeg blir gla av sånt!! Heldigvis går det rette veien nå :0) Nydelig nyttårsbord, og for store/små duker er ett problem her også!!*Stor klem* -Kamilla-

    SvarSlett

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)