søndag 11. oktober 2009

Nok en helg er over..

En produktiv helg sådan. Er ferdig med drops-pleddet, så tenker guttungen blir glad i morgen tidlig når han finner det...



Er ganske fornøyd selv. Pleddet måler ca 64x86cm, og er en super gave til ferske verdensborgere, da det vil passe perfekt i en barnevogn. Garnet som er brukt er Eskimo Print, 100% ull. Om du velger å bruke ordinært Eskimogarn (ensfarget) blir det enda rimeligere. Gikk ganske kjapt å strikke selv for en amatør for meg. Perlestrikk og rettstrikk på pinne nr 10. Skulle egentlig være en heklet kant rundt hele, men den droppet jeg denne gangen.


Har kommet ett lite stykke på vei med gangen også. alt av hyller, lister og tapet er revet og vi har hatt primer + avretningsmasse på gulvet.



Fremdeles rosa å finne, men det blir stadig mindre av det. I morgen er nok en dag, og hva jeg skal gjøre etter jobb kommer an på hvor mye gubben får gjort med oss ute av huset.. *ler*

Men, fortsettelse følger, det vil nok dukke opp flere bilder i ukene som kommer. I morgen skal jeg se om jeg finner lamper. Skal ha en plafond eller lignende i gangen nede, men i trappen ned kan jeg ha en større lampe.. Ikke helt sikker på hva jeg ser for meg, så jeg får ta meg en ekspedisjonsrunde.

Ellers har vi hatt aldeles nydelig vær i helgen, så har fått gjort en del ute. Plukket ned stillaset etter beisingen i sommer, hagemøblene er kommet inn på garasjeloftet for vinterlagring osv. I tillegg har mannen vært på dugnad hos sin onkel som skal bygge hus. Jeg ble også med, men blir bare rot med for mange kokker, å i alle fall med for mange hender i høvvelen. Så det fikk mennene ta seg av... Jeg fikk gått litt tur og slarvet litt.
Poden sov over hos farmor og farfar fra fredag til lørdag så vi fikk dra på kino (bra film, anbefales!) men siden de også skulle på dugnad i helgen og tok med seg bobilen for å sove der fra lørdag til søndag ville han IKKE bli med oss hjem, for han skulle også sove i bobilen... *ler* Greit for oss det, og vi  fikk nok gjort mer med han der enn hjemme... (Ganske deilig med sløve morgener også da.. )

Nå har jeg heldigvis begge gutta mine her, og jeg skal snart finne sengen. Ny uke - nye muligheter og alt det der... Men først skal jeg se "Bourne ultimatum" ......

4 kommentarer:

  1. Hei :)
    Flott teppe du har strikket. Har selv planer om å kaste meg på en strikkeutfordring om ikke så lenge, behøver bare litt oppfriskningshjelp fra min skjønne mor før jeg setter igang, hihi :)
    Blir spennende å se fremgangen i gangen deres!
    Ønsker deg en fin mandag
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  2. Heia Idun! Takk for besøk hos meg! :) Kjempefint teppe! Eg er ingen strikkar, trur eg? Har i alle fall ikkje oppdaga det enno? Men det må vere kjekt å kunne det! Har så lyst på nokre strikka puter, så eg vurderer å setje mamsen min på oppdraget? Ha ei flott veke!

    Klem Elin!

    SvarSlett
  3. Nydeleg pledd du har laga, Idun! Du er kjempeflink:)
    Ha ein herleg dag!
    Klem Anne i www.anneskaar.com:)

    SvarSlett
  4. Virkelig et deilig pledd!
    Ha en fiiin dag i morgen!
    Klem, M

    SvarSlett

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)