torsdag 25. februar 2010

Snø og atter snø...

Det ble lite tid til blogging med meg i helgen..


Vi har hatt besøk av tanta fra Oslo og derfor prioritert sosiale aktiviteter.. Men jeg har også vært så heldig at jeg har fått bedrevet mer måking... Vi har ikke hatt mere nedbør, men min fantastiske pappa måkte hustaket på lørdag.. Det hele var "unnagjort" på knappe 4,5t..  *STØNN!*


Vi får nok ikke igjen sikten fra hverken kjøkkenet eller podens soverom før til fellesferien, men vi har da ungått å få taket i hodet i uken som kommer i alle fall.
På ett punkt landet all snøen som tidligere var på taket midt i tilkomsten til huset. Etter å ha klatret over den halvannen meter høye haugen sent på kvelden i åpne skisko med vannblemmer i, med fjellsekk OG en favn ved èn gang, tok mor spaden fatt før hun forlot huset påfølgende dag. Noe som igjen medførte at hun med nød og neppe kunne iføre seg sine egne gemakker og ikke en singlett og husbondens frakk grunnet en plutselig vekst hos kompisene Bi og Ceps.. Long time no see forresten karer, hyggelig å se dere igjen.. 


I slutten av uken kommer mannen hjem og da er det garasjen som står for tur.. Oh joy.. Siden verandadøren vår nå er merkbart enklere å åpne enn den har vært på en stund er det nok lurt..


Og nå snør det igjen.. Da blir det vel mere måking i kveld da tenker jeg..

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)