mandag 5. oktober 2009

Shoppestopp...

Om jeg skriver det her til dere så har jeg vel bare nødt til å holde det vel? *ler*

Hadde en diskusjon med mannen i bilen på vei hjem i går, der vi skulle finne ut av; hvor skal pengene til nytt kjøkken komme fra? Og sannheten er jo at selv om han tjener godt, så har han også de fleste av våre store månedlige utgifter.. Og jeg tjener nå, etter å ha vært lærling i 2 år, ganske greit.. Men det er jo bare frem til jul.. Og siden vi skal male/pusse opp både stua og gangen nede nå, pluss en ukes ferie til Island *hurra! Gleder meg!* Så er det jo ikke så mye igjen etter at julegavene er handlet inn? 


Så med andre ord; nå er det på med sparebuksa Idun!
Ingen flere lysestaker, interiørmagasiner, lekre skinnstøvletter, øredobber, sjal,  scrappesaker, blomster, stearinlys, duker, eller andre estetiske ting.

Men jeg har fått innvilget kjøp av 1 stk stoppenål til å feste endene på babyteppet jeg holder på med... *ler* Og så må vi vel ha en bok om Island; men that's it! 


Skal også intensivere innsatsen på å gjennomføre prosjektet jeg har prøvd på mange ganger tidligere; spise ut av fryseren! Jeg er ekstrem på å kjøpe ferke kyllingfileter (eller laksestykker) - i økonomipakning - som jeg så putter i fryseren, en filet eller 4.. Etterhvert blir det jo mye mat i fryseren, og det er jo ikke holdbart så veldig lenge selv om det ligger dypfryst.. Og er det noe en sparer på, så er det jo å redusere antall butikkbesøk i løpet av en uke...


Og for å si det slik; fornuftig tenking, shoppestopp og sparing will ALL be worth it den dagen jeg kan kysse det forferdelige kjøkkenet vi har i dag farvel!

Ha en strålende uke damer!
(Jeg skal prøve å være en bedre blogger denne uka, enn forrige..)

1 kommentar:

  1. Fornuftige tanker det der, men oioi så vanskelig - hehe :) Masse lykke til med prosjekt no-shopping ihvertfall!!

    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)